Yoga Overbetuwe

Anahata

Zwangerschapsyoga is een toegepaste vorm van Yoga.

 

Het is niet alleen een voorbereiding op de bevalling, het helpt je ook om de zwangerschap bewuster te ervaren. In vergelijking met Hatha Yoga wordt er fysiek minder inspannend geoefend. De oefeningen zijn meer gericht op het buik- en bekkengebied. Ruimte maak je in dit gebied met je adem.

De lage buikadem, de natuurlijke adem, maakt het middenrif sterker en dat is gunstig voor de uitdrijving.

Er komen verschillende ademtechnieken aan bod. Om deze goed onder de knie te krijgen raden wij aan om minstens 3 blokken te volgen. Dit betekent dat je begint tussen de 13e en 18e week. Jij en je partner hebben dan een gedegen voorbereiding gehad.

 

Samenvattend kan men zeggen dat Zwangerschapsyoga overgave, acceptatie en vertrouwen stimuleert.

Elke les wordt afgesloten met een begeleide ontspanningsoefening, specifiek gericht op de zwangere en haar kindje.

Ontspanning bevordert het contact tussen de aanstaande moeder en haar kindje.
 
 De cursus is opgebouwd uit blokken van 4 lessen. Elke vierde keer is een partnerles en worden de oefeningen samen uitgevoerd. Tevens leert je partner een aantal massage-technieken, bijvoorbeeld ontspanningsmassage en technieken om rug weeën te ondersteunen.

Ook wordt aandacht besteed aan de natuurlijke adem en het belang van een goede uitademing om hyperventilatie te voorkomen. Kortom, je partner wordt je ademcoach!

Na je bevalling zijn er mogelijkheden voor na-zwangerschapsyoga. Dit laatste kan al enkele weken na de bevalling.

Verder kunnen we je/jullie baby-massage leren op ayurvedische grondslag. Hierbij masseren we met een deegballetje. Deze massage is eenmalig en vindt plaats bij jou thuis of is onderdeel van de cursus na-zwangerscgapsyoga.

 

Klik op deze fotogalerij om foto's van babymassage te bekijken.

Inloggen beheerder

facebook